counter stats

Pengeboman Hiroshima Dan Nagasaki

Situs web pendidikan Indonesia. Cari apa pun kebutuhan informasi dan pengetahuanmu, temukan disini.

Pengeboman Hiroshima Dan Nagasaki. Latar Belakang Pengeboman Hiroshima dan Nagasaki Pada musim panas 1945 Perang Dunia II di wilayah Pasifik hampir berakhir. Bangunan itu dipelihara dengan baik oleh pihak Jepun dan telah dinamakan sebagai Dewan Memorial Keamanan Hiroshima yang lebih dikenali sebagai Genbaku Dome Gambar trem sebelum dan selepas kejadian.

Republik Maluku Selatan 1950 Sekarang Sejarah Pemberontak Latar Belakang
Republik Maluku Selatan 1950 Sekarang Sejarah Pemberontak Latar Belakang from id.pinterest.com

Penjatuhan bom nuklir tersebut dilakukan berdasarkan persetujuan Britania Raya dan menjadi penggunaan nuklir dalam perang untuk pertama kalinya dalam sejarah. Truman yang ketika itu hanya beberapa bulan memegang jawatan sebagai Presiden Amerika yang ke 33 iaitu pada 12 april 1945 menggantikan Franklin D. Latar Belakang Pengeboman Hiroshima dan Nagasaki Pada musim panas 1945 Perang Dunia II di wilayah Pasifik hampir berakhir.

Pengeboman Hiroshima dan Nagasaki Latar Belakang dan Pro Kontra Pengeboman Hiroshima dan Nagasaki Bombing of Hiroshima and Nagasaki.

Pustaka Pengetahuan Selasa 16 April 2019 Pada tahun terakhir Perang Dunia II Sekutu bersiap-siap melancarkan serbuan ke daratan Jepang yang memakan biaya besar. Bandar-bandar itu dipilih kerana relatif tidak tersentuh selama perang. Tapi itulah yang bisa dilakukan AS untuk membuat Jepang bertekuk lutut dan mau menyerah tanpa syarat alih-alih mengabarkan kepada dunia bahwa senjata baru yang dimiliki AS itu. Terdapat empat bandar yang dipilih sebagai sasaran yang mungkin.